Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.04.2015 10:58 - Хранене и устна хигиена
Автор: delga Категория: Други   
Прочетен: 950 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 23.04.2015 13:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

По-важните акценти в статията:

    Здравословни храни и напитки
    Заместители на захарта и продукти без захар
    Полезно ли е дъвченето на дъвка?
    Съвети как да се грижим за зъбите и венците си


Ако искате да се предпазите от кариеси и да поддържате добра устна хигиена е нужно да внимавате с какво се храните  и колко често се храните-това са важните фактори, с които е нужно да се съобразим. Промените,  в устата настъпват веднага след храненето. Бактериите в устната кухина превръщат захарите и въглехидратите от храната, която ядем в киселини, които започват да атакуват емайла на зъбите и така се активира процеса на гниене. Колкото по-често се храните, толкова повече излагате вашите зъби на киселинните атаки на бактериите.

Здравословни храни и напитки

    Най-добрият избор на храни, който можете да направите е сирена, пилешко или други меса, ядки и мляко. Тези храни защитават зъбния емайл чрез предоставяне на калций и фосфор, необходими за реминерализацията на зъбите (естествен процес, чрез който минерали са депозирани в зъбния емайл, след като биват отстранени от киселини).

    Друг избор на храни включва хрупкави плодове (например ябълки и круши) и зеленчуци. Тези храни имат високо съдържание на вода, което разрежда ефектите на захарите, които съдържат, и стимулират потока от слюнка (което помага за защита срещу гниене, от промиване на хранителни частици и буфериращи киселина). Кисели храни, като цитрусови плодове, домати и лимони, трябва да се приемат като допълнение към по-голяма порция храна за свеждане до минимум въздействие на киселината от тях.

    Бедните на полезни вещества храни включват бонбони - като близалки, твърди бонбони, и ментови бонбони - бисквити, кексове, сладкиши, хляб, кифли, чипс, солети, пържени картофи, банани, стафиди и други сушени плодове. Тези храни съдържат големи количества захар и са добър източник на гориво за бактериите. В допълнение, таблетките за смучене против кашлица трябва да се използват само когато е необходимо, тъй като те са като сладките бонбони и също допринасят за образуването на кариеси.

    Най-добрият избор за напитки включва вода, мляко и неподсладен чай. Ограничете консумацията на съдържащи захар напитки, включително безалкохолни напитки, лимонада, кафе или чай с прибавена захар. Също така, избягвайте целодневно продължително пиене на напитки - целодневното пиене излага зъбите постоянно на захар а от своя страна на  постоянни киселини атаки.

Заместители на захарта и продукти без захар

    Заместители на захарта има много на нашия пазар, те изглеждат и имат вкус на захар. Въпреки това, те не се разграждат по същия начин като захарта, така че те не са храна за бактериите в устата и следователно не причиняват производство на киселини. Подсладителите биват два вида натурални и синтетични. Натурални са еритритол, изомалт, стевия, фруктоза и др. Изомалтът е продукт, който се извлича изцяло от цвекло а еритритола е направен чрез ферментация на царевица. Натуралните подсладители имат положителен ефект не само върху зъбите, но и върху организма те се усвояват от организма подобно на обикновената захар и осигуряват енергия на човека, безвредни са и са много по-малко калории от захарта, за разлика от синтетичните, които от своя страна са изключително вредни. Пример за синтетични заместители на захарта са захарин, адвантам, аспартам, ацесулфам калий, неотам и сукралоза, сорбитол и манитол.


    Храни без добавена захар понякога просто означава, че не се добавя захар в храните по време на обработката. Все пак, това не означава, че храните не съдържат други естествени подсладители като мед, меласа, тръстикова захар, фруктоза, ечемичен малц, или ориз сироп. Тези естествени подсладители съдържат еднакво количество калории, като захар и могат да бъдат също толкова вредни за зъбите. Обръщайте внимание най-вече на надписите върху етикетите.


Дали дъвката е полезна за зъбите?

    Дъвченето на дъвка без захар всъщност е полезно за зъбите. Дъвченето помага да се премахнат остатъците от храна от зъбите и също така увеличава слюноотделянето, което неутрализира киселините в устата. Някои дъвки съдържат съставки, които могат да намалят кариесите, както и заздравяват областите около зъбите, където  започват да се образуват кариеси. Дъвката може да бъде проблем, ако имате болки в челюстта или други проблеми свързани с нея.

Грижа за зъбите и венците. Полезни съвети.

Това са някои основни съвети за грижа за зъбите и венците:

    Мийте си зъбите редовно. Най-малко два пъти на ден и за предпочитане 30-60 минути след всяко хранене и лека закуска.

    Използвайте флуорид-съдържащи паста за зъби.

    Използвайте конци поне веднъж на ден.

    Използвайте вода за уста при изплакване.

    Посещавайте зъболекаря си редовно за прегледи и почиствания - минимум два пъти годишно.

    Яжте разнообразни храни за поддържане на цялостното здраве. Яжте по-малко храни, съдържащи захар и нишесте, между храненията. Избирайте питателни храни като сирене, сурови зеленчуци, кисело мляко и плодове.





Гласувай:
2
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: delga
Категория: Други
Прочетен: 19710
Постинги: 14
Коментари: 0
Гласове: 1
Архив
Календар
«  Ноември, 2017  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930